luni, 25 ianuarie 2016

Deodorant natural

Salutare,

De o saptamana testez deodorantul natural pe care l-am preparat duminica trecuta. Este super, ma declar multumita. In ultima perioada am folosit diferite tipuri de astfel de deodorante care nu mi-au prea placut. Am studiat problema si mi-am preparat singura deodorantul. Poate multi ma veti intreba de ce? doar exista o mare varietate in supermarket. Datorita ingredientelor majoritatea sintetice. Cel mai periculos compus din formula antiperspirantelor este aluminiul, un element chimic cu acţiune neurotoxică asupra organismului. Aluminiul este folosit în antiperspirante cu scopul de a stopa transpiraţia. Legătura dintre produsele cu aplicare axilară şi cancerul la sân este sugerată şi de observaţii clinice ce atestă că în peste 50% de cazuri, cancerul mamar se dezvoltă în partea exterioară superioară a sânilor, înspre axile, regiune pe care aceste cosmetice o vizează.
Dar sa va povestesc cum am precedat.

Ingrediente:
  • 2 linguri bicarbonat de sodiu
  • 2 linguri amidon de porumb
  • 1 lingura unt de cocos
  • 1 lingura unt de cacao
  • 10 picaturi ulei esential de arbore de ceai
  • 10 picaturi ulei esential de lamaie
Untul de cocos si de cacao le-am adus la o consistenta lichida in bain marie, am adaugat uleiurile esentiale apoi bicarbonatul de sodiu si amidonul de porumb. Consistenta poate fi una mai cremoasa, in acest caz se va folosi un recipient de crema si se va aplica cu o spatula sau manual, sau una mai solida, atunci se foloseste un recipient de deodorant stick. In functie de consistenta dorita se va adauga mai mult sau mai putin amidon de porumb. Uleiurile esentiale trebuie sa fie pentru uz cosmetic pentru a nu crea iritatii, puteti folosi orice combinatie doriti. Eu am optat pentru un deodorant putin mai solid dar si hidratat. Pentru a-si pastra consistenta il pastrez la frigider. Dar daca acest aspect este un inconvenient pentru voi, la lista ingredientelor se poate adauga o lingura de ceara de albine adusa la consistenta lichida.
Este foarte simplu de preparat, mie mi-a luat 15 minute, vi-l recomand cu drag :)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu