joi, 27 octombrie 2016

Bari & Alberobello I

Hello,

Marti seara m-am intors din Bari si am atatea sa-ti povestesc. De fapt aceasta calatorie a fost un pelerinaj cu tinerii din ASCOR la mormantul Sf Nicolae.
Dar pe langa programul de rugaciune am reusit sa vizitam orasul si putin din imprejurimi. M-a insotit si mama mea, care isi dorea foarte mult sa ajunga prin aceste locuri. Vremea a fost superba, un fel de luna mai de la noi.
Cel mai vestit obiectiv este Basilica San Nicola-Biserica Sf Nicolae, unde se află mormântul Sf. Nicolae, patronul orașului. Bari este un loc important de pelerinaj pentru ortodocși și greco-catolici, care vin să se roage aici nu doar pe 6 decembrie, când se sărbătorește Sf . Nicolae.
Basilica Sf Nicolae are o istorie interesantă și arată mai degrabă ca un castel decât ca biserică cu fațada sa maiestuoasă. A fost de altfel folosită ca reședință a guvernatorului bizantin în Italia, numit ” Catepan”, cu aproape 100 de ani înainte de aducerea aici a moaștelor Sf Nicolae. În anul 1087, moaștele Sf Nicolae au fost furate, de o „delegație” de barioți, din orașul Myra ( Turcia de astăzi) , fiind depuse în Basilica San Nicola. Lăcaşul de cult este cruţat de la distrugere în anul 1156 de William cel Rău, cel care a pus la pământ tot Bari. Festivități grandioase dedicate Sfântului Nicolae, patronul spiritual al orașului au loc între 7 și 9 mai, în fiecare an.





Bari are castele medievale „pitite” după ziduri puternice de apărare, piețe publice unde altădată erau blamați cei care nu-și plăteau datoriile si nu in ultimul rand o faleză lungă de nu-i vezi capătul.
 


 









Bari este un oras frumos, in mod special centrul vechi, iar o zi e mai mult decat suficient  sa descoperi principalele atractii si sa degusti preparate traditionale.


2 zile am petrecut prin Bari. In ultima zi am vizitat un orasel de poveste: Alberobello, despre care iti povestesc in postarea urmatoare.

Week-end minunat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu