miercuri, 16 noiembrie 2016

Alternative sanatoase la alimentatia ovo-lacto-carnivora

Salutare,

De multe ori sunt intrebata ce mananc in timpul postului. La recomandarea unor prieteni m-am gandit sa scriu aceasta postare avand ca sursa de inspiratie experienta proprie.
Dupa cum multi stim, postul pe langa latura spirituala presupune si infranarea de la anumite alimente. Dar cu ce le inlocuim pentru a avea energie?

Eu incep ziua savurand o cana cu apa fierbinte in care adaug o lingurita de pulbere de iarba de grau si un concentrat pe care il prepar astfel: adaug in blender lamaie, polen crud, putina apa, ghimbir si putina miere. De obicei prepar o cantitate care sa-mi ajunga cateva zile si pe care o pastrez intr-un borcan de sticla in frigider. Procedez astfel pentru ca de multe ori sunt pe fuga dimineata.

Imi pregatesc un mic dejun lichid astfel: o cana de lapte de caju, trei linguri de hrisca inmuiate in apa peste noapte, o lingura de fulgi de ovaz, 1/2 banana si o mana de fructe congelate, sunt fana coacaze negre, apoi adaug 1/4 lingurita guarana pulbere si o lingurita pudra acai. Ultimele doua ingrediente sunt numite superalimente tocmai datorita faptului ca o cantitate infima confera multa energie.
Guarana:
  • Îmbunătăţeşte starea generală a organismului
  • Are efect revigorant datorită conţinutului ridicat de cofeină naturală de 6% (de trei ori mai mult decât cafeaua)
  • Spre deosebire de cafea, guarana este mai puţin dăunătoare, iar efectul său durează până la 6 ore
  • Îmbunătăţeşte memoria şi concentrarea
  • Combate efectele stresului, oboselii şi a stilului de viaţă epuizant
  • Guaranina, substanţa activă din guarana, reduce pofta de mâncare. 
Acai:
  • Protejeaza inima
  • Incetineste procesul de imbatranire: fructele acai contin de 10 ori mai multi antioxidanti decat strugurii si de doua ori mai mult decat afinele. Despre antioxidanti se stie ca sunt aliati de incredere in lupta impotriva imbatranirii. 
  • Ajuta la slabit: fructele acai au un continut ridicate de fibre si un nivel ridicat de Omega 3, 6 si 9, fiind eficiente in scaderea poftei de mancare, cresterea energiei si reducerea acumularii de grasimi si arderea lor in acelasi timp.
Bautura aceasta imi tine de foame cam 2h jumatate. 
La pranz, de exemplu azi am mancat sarmale de post: carnea a fost inlocuita cu zarzavaturi, se poate folosi si pasat, eu am adaugat si nuca macinata. O alta idee e ardei umpluti cu sos de rosii. In una din intalnirile despre nutritie organizate de Anca Ignat si Valentina Savu, Valentina propunea inlocuirea orezului cu hrisca. Am incercat aceasta varianta si a iesit o mancare delicioasa, bogata nutitiv si nu in ultimul rand satioasa datorita continutului ridicat de fibre.
Cina consta de obicei intr-o ciorba. Ador ciorba crema de mazare care se face foarte simplu si rapid: se pun la fiert 1 morcov, o ceapa taiata, 1 patrunjel, telina si mazare. Dupa fierbere se pun in blender cu putina sare, piper.si o lingura de ulei presat la rece de masline sau de canepa. E delicioasa. In aceeasi categorie e si supa crema de conopida, unde mai adaug la fiert si 2 catei de usturoi.
Nu vreau sa uit humusul, imi place foarte mult si e foarte hranitor: boabele de naut inmuiate peste noapte se pun la fiert, dupa ce se  racesc se pun in blender, se adauga 3 catei de usturoi, pasta tahini(de susan), boia uite, ulei de masline, zeama de la 1/2 lamaie, sare si piper. Imi prepar foarte des si pasta de avocado: avocado, pasta de rosii, usturoi, putin ulei de masline si sare.

Bineinteles ca intre mese ma cam ia foamea. o potolesc de obicei cu nuci crude: alune de padure, nuci braziliene, caju, migdale sau chiar nuci romanesti. Mai obisnuiesc sa beau un pahar de bulion de casa fara conservanti cu 1 sau 2 crackeri. 
Postul este foarte folositor si pentru organism, e o pauza de la alimentatia putin mai groaie.
Am cateva tips-uri si pentru poftele de ceva dulce, dar intr-o postare viitoare. Stay close!

Hugs